על מנת להבטיח שסרט התדמית מספק את היעדים שהוגדרו מראש חשוב מאד להכין מסמך מפורט ומקצועי. להלן מספר אלמנטים מרכזיים שיש להתחשב בהם בזמן יצירת הפקת סרט תדמית:

קהל היעד

קהל המטרה של סרט התדמית שלך ישפיע על מספר אלמנטים. במידה ומדובר על קהל מקצועי הרי שאמינות בפרטים חשובה ביותר, במידה ומדובר על קהל צעיר ותוסס רוח הסרט וקצב הסרט חייב לענות על אופי הדור, קהל שמטרתו להשקיע במיזם ירצה לקבל נתונים משכנעים ואילו קהל ויראלי ירצה סרט מדליק ומשעשע שיתפוס את תשומת ליבו.

המטרה

אם מטרת הסרט הוא קידום מוצר הרי אופי הסרט שונה מסרט לגיוס תורמים, כאשר באחרון מדובר על סרט מרגש יותר אשר ישפיע על ליבו של התורם. אם מטרת הסרט להיות ויראלי ברשת הרי חובה על הסרט להיות מקורי, קצר ומדליק כדי ששרשרת ההפצה תתקיים.

רפרנסים

סרטים אחרים אותם מצאת ברשת יכולים להסביר בצורה הטובה ביותר את הסגנון אותו אתה מחפש. דוגמאות לסרטונים אחרים שאתה חושב אותם למתאימים יכולים להגדיר בצורה הטובה ביותר את ה"לוק" ואת התקציב של הסרט שלך.

הפצה

האם הסרטון יוצג כחלק ממצגת או במהלך כנס? האם סרט התדמית יהיה באתר הבית שלך? סתם זרוק ביוטיוב? שימוש כפרסומת לפני כתבת וידאו למשל באתרי תוכן כמו ynet למשל? אופי השימוש בסרטון ישפיע על תוכן הסרטון, על הקונספט, אורך הסרט, הקריינות והקצב.

תקציב

תקציב קטן זה לא אומר שלא ניתן להפיק סרט יעיל לעמוד ביעדים העסקיים של העסק שלך. אולם הוא עשוי להשפיע על ניראות הסרט שלך ועושר הסרט. מצד שני תקציב לא מוגבל זה לא בהכרח סרט טוב יותר. הרבה פעמים ניתן לייצר סרט "קטן וחכם" אשר עונה על הדרישות. כמות גדולה של קניית חומרי וידאו מספריות וידאו (ראה מאמר אחר בנושא) משפיעה על תקציב גדול יותר. ברגע שהתקציב מוגדר מראש ניתן לבנות את הקונספט המתאים לתקציב ובכך לא יהיו "הפתעות" במהלך ההפקה.

לוח זמנים

קביעת תאריך היעד לסיום הסרט משפיע על קונספט הסרט וכל תהליך ההפקה. תהליך בריא של הפקת סרט תדמית ממוצע נמשך כחודש עד שלושה חודשים וכל שינוי בלוח הזמנים יכול בקלות להשפיע על תוכן הסרט והתקציב.